מורידים את עברייני התנועה מהכביש!
מספר חתימות
עד כה נאספו: 44,644 חתימות.
|
מורידים את עברייני התנועה מהכביש
בערוץ 2 שודר סרטו של חיים הכט, "להוריד אותם מהכביש", שהוא חלק במאבק לשינוי חקיקתי שמטרתו הורדתם של עברייני התנועה מהכביש.
בכבישי ישראל נוסעים מדי יום מאות עברייני תנועה סדרתיים. הנהגים האלה הם 'פצצות מתקתקות', המסכנות כל אחד ואחת מאיתנו! סטטיסטית, בכל רגע נתון, בקטע הדרך בו אנחנו נוסעים נוסע גם עבריין תנועה סדרתי. מדובר בסכנת מוות אמיתית.
עברייני התנועה הסדרתיים הם נהגים שצברו עשרות ולעיתים אף מאות עבירות תנועה חמורות ביותר (דוגמת נהיגה בשכרות, מעבר צומת ברמזור אדום, אי כיבוד תמרור עצור ועוד). לרוב, למרבה המזל, זה מסתיים ללא נפגעים. אבל במקרים בהם הנהג העבריין פוגש רכב אחר, התוצאה היא הרת אסון ודוגמאות, לצערנו, לא חסרות. כרבע מנפגעי תאונות הדרכים בישראל הם קורבנות של נהגים שיש להם רקורד מוכח של אי ציות לחוקי התנועה.
למרבה האבסורד למערכת אכיפת החוק יש בעיה אמיתית להוריד את העבריינים הסדרתיים מהכביש. שורה של בעיות ומחדלים מובילים לתוצאה עגומה: עברייני התנועה הסדרתיים ממשיכים לנהוג על הכביש. חלקם הלא קטן, למרבה הפחד, נוהגים אפילו לאחר שרישיונם נשלל.
למה הם עדיין על הכביש?
תקנות התעבורה מאפשרות לבתי המשפט לפסול את רישיונו של עבריין תנועה סדרתי לתקופה ארוכה. אבל נהגים רבים בשלילת רישיון ממשיכים לנהוג גם אחרי שרישיונם נפסל! במשרד התחבורה אומדים את מספרם ב 50,000. על פי נתוני משרד התחבורה, מאוגוסט 2008, רק 32% מהנהגים פסולי הרישיון הפקידו את רישיונם כנדרש על-פי חוק! ההנחה שלנו היא כי מי שלא הפקיד את רישיונו - ממשיך לנהוג באין מפריע.
במצב הקיים כיום בישראל עבריין תנועה סדרתי יכול להמשיך ולנהוג על הכביש מבלי שאף אחד מהגורמים המופקדים על אכיפת החוק יוכל לנקוט כלפיו בסנקציות.
למשטרת התנועה אפילו אין סמכות חוקית להוריד עבריין תנועה סדרתי מהכביש, כלומר אם שוטר תנועה עוצר נהג על עבירה חמורה והוא מגלה שיש לו מספר רב של עבירות תנועה קודמות , הוא לא יכול לעשות דבר מלבד לתת לו דו"ח על אותה עבירה ספציפית ולזמן אותו לבית משפט לתעבורה. הוא לא יכול להוריד אותו מהכביש באותו כך שהנהג הזה ממשיך לנהוג ולסכן חיים!
מה אנחנו יכולים לעשות?
הגיע הזמן לשנות את תקנות התעבורה ולאפשר למשטרה להחרים את רכבו של עבריין תנועה סדרתי שנתפס נוהג בשלילה. חייבים להוריד אותם מהכביש ולהרתיע אותם מלהמשיך ולבצע עבירות תנועה שמסכנות את חיי כולנו. מי שנתפס כשהוא נוהג בפסילה הוא לא רק עבריין תנועה, הוא עבריין! מדינת ישראל חייבת להרתיע אותו בעונש מאסר בפועל.
אנחנו צריכים את הקול שלכם כדי ללחוץ על הרשויות ולהעביר את התקנות החדשות. הצטרפו עכשיו למאבק – לפני שהם יהרגו עוד מישהו.
זוהי חבילת הצעדים שגיבשנו בצוותא עם אגף התנועה של המשטרה, עם משרד התחבורה ובעיצה אחת עם משפטני הפרקליטות.
1. נהג שיצבור 72 נקודות רישיונו יפסל אוטומטית לתשעה חודשים. חשוב להבהיר שמי שצובר כמות כזו של נקודות הוא עבריין תנועה מועד שלחובתו עבירות חמורות כמו אי ציות לרמזור אדום וחציה של פס לבן.
2. כדי למנוע תירוצים וטענות של נהגים מתממים שטוענים שלא ידעו שהם בפסילה ייקבע בחוק ששבועיים ימים מרגע משלוח הודעה בדואר רשום לביתו של אזרח הפסילה נכנסת לתוקף. לאזרח תהיה אפשרות להוכיח למשרד התחבורה כי לא ידע על היותו בפסילה אולם חובת ההוכחה תהיה עליו. אגב, השוטה הזו נוהגת כשמדובר בדוחות חניה או בחיובי ארנונה לכן ברור שהיא מחוייבת המציאות כשמדובר בעברייני תנועה.
3. ייקבע בחוק שנהג שייתפס כשהוא נוהג בזמן פסילה רכבו יושבת בו במקום על ידי קצין משטרה. הרכב ייגרר למגרש השבתה ויוחזק שם 3 חודשים על חשבונו של הנהג העבריין. זו תהיה הוראה שאין עליה עוררין. אין זה משנה אם הרכב הוא של הנהג העבריין או של בן אחותו , הרכב שבו בוצעה העבירה יושבת במקום. הנסיון מהשבתת רכבם של מי שנתפסו כשהם נוהגים תחת השפעת אלכוהול מלמד שהנהגים הצעירים הכי נרתעים בדיוק מהמצב שבו מחרימים את הרכב של אבא..
4. ייקבע בחוק שנהג שנתפס כשהוא נוהג בפסילה יעצר בו במקום. החוק יקבע שבית המשפט חייב לשלוח אותו למינימום של 3 חדשים מאסר בפועל. החוק היום מאפשר לשלוח את העבריין ל 3 שנות מאסר אולם זה מעולם לא קורה. ענישת המינימום תמחיש שמדינת ישראל לא מוכנה יותר לסלוח למי שבמפגיע מפגינים זלזול בחוקיה. פרקליט המדינה משה לדור וראש אגף התנועה במשטרה ניצב אבי בן חמו הודיעו כי עד שהחקיקה החדשה תיכנס לתוקף הם יורו לתובעים לדרוש 3 חודשי מאסר בפועל בכל מקרה. אם בית המשפט לא יגזור מאסר מתחייבת הפרקליטות לערער עד לבית המשפט העליון.
אין בכלל ספק שחבילת הצעדים הזו תפגין הלכה ומעשה שמדינת ישראל יוצאת מהתרדמת ואין יותר מצב מופקר שבו דווקא עברייני התנועה הסדרתיים, הנהגים המסוכנים ביותר על כבישנו זוכים לחסינות.
שר התחבורה ישראל כץ אומר כי הוא מחוייב להעביר בכנסת את חבית הצעדים לעיל אולם שר התחבורה אומר כי תמיכה מסיבית של הציבור בחבילת הצעדים בלי ספק תזרז את הליך החקיקה.
אנא צרפו את שמכם לעצומה הזו. האמריקנים אומרים בהקשר זה time is blood, זמן שחולף בלי שנצליח להוריד מהכביש מטורפים מועדים עלול לעלות בדם של מישהו שמאוד יקר לכם.
אנא הצטרפו.
ציר הזמן של העצומה
- 08/09/2009
- העצומה השיגה 25,000 חתימות!
- 07/09/2009
- העצומה השיגה 10,000 חתימות!
- 06/09/2009
- העצומה השיגה 5,000 חתימות!
- 01/09/2009
- העצומה השיגה 2,500 חתימות!
- 31/08/2009
- העצומה השיגה 100 חתימות!
- 25/08/2009
- העצומה נפתחה